Sunday, November 09, 2008

SEKSYON 98

Kapahayagan na ipinagtao sa paagi ki Joseph Smith an Propeta, sa Kirtland, Ohio, Agosto 6, 1833. HS 1:403-406. Ining kapahayagan nagluwas kasunod kan persekusyon sa mga banal sa Missouri. Ini natural na an mga banal sa Missouri, na nagsasapo nin kulog sa hawak asin man nagkawararaan nin pagsadire, nakakamati nin sarong inklinasyon na bumawi asin magbalos. Kun kaya an Kagurangnan nagtao kaining kapahayagan. Minsa an ibang mga bareta kan mga problema sa Missouri mayong dudang nakaabot na sa Propeta na yaon sa Kirtland (900 milya an rayo), an kaseryosohan kan sitwasyon na puwedeng naaaraman na niya sa petsang ini sa paagi sana nin kapahayagan.
*******
1-3, An mga kasakitan kan mga banal magigin para sa saindang karahayan; 4-8, An mga banal dapat na makiuyon sa konstitusyunal na batas nin kadagaan; 9-10, Honesto, madunong, asin marahayon na mga tawo dapat na pagsuportaran para sa secular na mga opisina; 11-15, Sinda na nagpatimasan kan saindang mga buhay nin huli sa kausa nin Kagurangnan magkakamit nin eternal na buhay; 16-18, Ipagsikwal an giyera asin iproklama an katuninongan; 19-22, An mga banal sa Kirtland pinag-anggutan asin pinagsugo na magsolsol; 23-32, An Kagurangnan nagpahayag kan saiyang mga batas manunungod sa mga persekusyon asin mga kasakitan na pinagpamati sa saiyang mga katawohan; 33-38, An giyera maninigo sana kunsoarin an Kagurangnan iyo an nagsusugo kaini; 39-48, An mga banal dapat na magpatawad sa saindang mga kaiwal, an kun sinda magsosolsol, makaka-eskapo man sa kapung-utan nin Kagurangnan.
*******
KATOTOHANAN Ako nagsasabi sa saindo na sakuyang mga amigo, dae matakot, tugutan na an saindong mga puso malinga; iyo, magrukyaw sagkod pa man, asin sa gabos na mga bagay magtao nin pasasalamat;
2 Naghahalat nin matuninong sa Kagurangnan, nin huli ta an saindong mga pangadyeon nadangog na kan mga talenga nin Kagurangnan nin Sabaoth, asin pinagrekord na igwa kaining selyo asin testamento--- an Kagurangnan nanumpa asin nagdekrito na an mga ini ipagtatao.
3 Kun kaya, siya nagtatao kaining promise sa saindo, na may dae nagbabag-ong tipan na sinda mauutob; asin an gabos na mga bagay na kun saen kamo nagsakit magigibong maipagkasararo para sa saindong karahayan, asin sa kamurawayan kan sakuyang pangaran, nagsabi an Kagurangnan.
4 Asin ngonyan, katotohanan Ako nagsasabi sa saindo mapanungod sa mga batas nin kadagaan, ini an sakuyang kagustuhan na an sakuyang mga katawohan dapat na mag-obserbang gibohon an gabos na mga bagay kan anuman na Ako an nagsusugo sainda.
5 Asin an batas nin kadagaan na konstitusyunal, na nagsusuporta kaiyang prinsipyo nin kalayaan sa pagmamantiner kan mga karapatan asin mga pribilihiyo, na pagsasadire kan bilog na nilalang, asin ini maninigo sa atubangan ko.
6 Kun kaya, Ako, an Kagurangnan, pinagkakanigo kamo, asin an saindong mga katugangan sa sakuyang simbahan, sa pakikipag-uyunan kaining batas na iyo an konstitusyunal na batas nin kadagaan;
7 Asin siring na mapanungod sa batas nin tawo, an anuman sobra o kulang kesa kaini, naggigikan sa maraot.
8 Ako, an Kagurangnang Diyos, pinaghimo kamong malaya, kun kaya kamo Malaya nanggad; asin an batas naghihimo man sa saindo na malaya.
9 Daeng pagkukulang, kunsoarin na an mga marigsok an nagpapamahala an mga katawohan nagmomondo.
10 Kumbaya, an honestong mga tawo asin madudunong na mga tawo dapat na iyo an maigot na paghahanapon, asin an mga marahayon na mga tawo asin madudunong na mga tawo saindo dapat na obserbarang pagtarabangan; ta kun bako an anuman na kulang kesa sa mga ini naggigikan sa maraot.
11 Asin Ako nagtatao sa saindo nin sarong kasugoan, na saindo dapat na bayaanan an gabos na mararaot asin magdukot kamo sa gabos na marahayon, na tanganing kamo mamumuhay sa lambang tataramon na minaluwas gikan sa nguso nin Diyos.
12 Nin huli ta siya magtatao sa mga matapat nin linya sa linya, tugon sa tugon; asin Ako an magsusubok saindo asin probaran kamo magpoon ngonyan.
13 Asin an siisay man na naghaya kan saiyang buhay sa sakuyang kausa, nin huli sa kapakanan kan sakuyang pangaran, makakanagbo kaini giraray, na iyo ngani an eternal na buhay.
14 Kun kaya, dae kama matakot sa saindong mga kaiwal, nin huli ta Ako nagdekrito sa sakuyang puso, nagsabi an Kagurangnan, na Ako an magprobar saindo sa gabos na mga bagay, kun baya kamo masunod sa sakuyang tipan, maski sa kagadanan, na tangani baya kamo managboan na maninigo.
15 Nin huli ta kun kamo dae masunod sa sakuyang tipan kamo bakong maninigo sakuya.
16 Kun kaya, ipagsikwal an giyera asin ipagproklama an katuninongan, asin maghanap nin maigot tanganing ipagbalik an mga puso kan mga kaarakian pasiring sa saindang mga ama, asin an mga puso nin mga ama pasiring sa mga kaarakian;
17 Asin giraray, an mga puso kan mga Hudiyo pasiring sa mga propeta, asin an mga propeta pasiring sa mga Hudiyo; na baka baya Ako maabot asin paghahampakon an bilog na kinaban nin sarong sumpa, asin an bilog na laman mapapara sa atubangan ko.
18 Tugutan na an saindong mga puso dae marinsal; nin huli ta sa harong kan sakuyang Ama may kadakul na mga mansiyon, asin Ako nag-andam nin lugar para saindo; asin kun saen an sakuyang Ama asin Ako, dyan kamo magigin yaon man.
19 Hilnga, Ako, an Kagurangnan, daeng gayo nag-oogma sa kadakulon na yaon sa laog kan simbahan sa Kirtland;
20 Nin huli ta sinda dae nagbabaya sa saindang mga kasalan, asin sa saindang maririgsok na mga gibo, an kapaabaw-abawan kan saindang mga puso, asin sa saindang pagkamaaraon, asin sa gabos nindang daeng kamanungdanan na mga bagay, asin magsunod sa mga tataramon nin kadunungan asin an eternal na buhay na ako an nagtao sa sainda.
21 Katotohanan Ako nagsasabi sa saindo, na Ako an Kagurangnan, mamamakol sainda asin gigibohon an anuman na Ako an naglista, kun sinda dae magsosolsol asin obserbaran an gabos na mga bagay na anuman na Ako an nagsabi sa sainda.
22 Asin giraray Ako nagsasabi sa saindo, kun kamo magsunod na gibohon an anuman na Ako an nagsugo saindo, Ako, an Kagurangnan, ipagrarayo ko an gabos na kaanggutan asin indignasyon gikan sa saindo, asin an mga pintuan nin impiyerno dae makakatagal laban saindo.
23 Ngonyan, Ako nagtataram sa saindo mapanungod sa saindong mga pamilya--- kun an mga tawo maghampak saindo, o sa saindong mga pamilya, minsan lang, asin kamo pinagdara ining mahinunod asin dae nag-anggot laban sainda, ni naghangad na bumalos, kamo pagbibiyayaan;
24 Pero kun kamo dae ini pinagdarang mahinunod, ini ipagbibilang sa saindo na siring baya na ini pinagkanigo bilang sarong hustong sukol para saindo.
25 Asin giraray, kun an saindong kaiwal maghahampak saindo sa ikaduwang pagkakataon, asin kamo dae nag-anggot laban sa saindong kaiwal, asin pinagdara ining mahinunod, an saindong biyaya magigin sanggatos na doble.
26 Asin giraray, kun siya maghahampak saindo sa ikatulong pagkakataon, asin saindong pinagdara ining mahinunod, an saindong biyaya magigin doble para saimo sa apat kadoble;
27 Asin ining tulong mga testimonya magtitindog laban sa saindong kaiwal kun siya dae magsosolsol, asin dae mapapara.
28 Asin ngonyan, katotohanan Ako nagsasabi sa sainod, kun an kaiwal nay an makaka-eskapo lang sa sakuyang paghihiganti, na tangani baya siya dae pagdadarahon pasiring sa paghuhukom sa atubangan ko, kaya saimong hihilingon ini na saimong pinatanidan siya sa pangaran ko, na siya dae na nanggad mag-otro saimo, ni sa saimong pamilya, maski sa kapag-arakian nin saimong kaarakian sagkod sa ikatulo asin ikaapat na henerasyon.
29 Asin pagkasunod, kun siya mangungulog saimo o sa saimong kaarakian, o sa kapag-arakian nin saimong kaarakian, sagkod sa ikatulo asin ikaapat na henerasyon, Ako na an nagtao sa saimong kaiwal pasiring sa saimong mga kamot;
30 Asin pagkasunod, kun saimong paliligtason siya, ika pagbibiyayaan nin huli sa saimong pagkamatanos; asin man an saimong kaarakian asin an kapag-arakian nin saimong kaarakian sagkod sa ikatulo asin ikaapat na henerasyon.
31 Daeng pagkukulang, an saimong kaiwal yaon na sa saimong mga kamot; asin kun saimong pagbibiyayaan siya uyon sa saiyang mga gibo ika makatarungan; kun siya nagmawot kan saimong buhay, asin an saimong buhay magin delikado sa paagi niya, an saimong kaiwal yaon sa saimong mga kamot asin ika makatarungan.
32 Hilnga, iyo ini an batas na Ako an nagtao sa sakuyang mga surugoon na si Nephi, asin sa saimong mga ama, Joseph, asin Jacob, asin Isaac, asin Abraham, asin sa gabos kong suanoy na mga propeta asin apostoles.
33 Asin giraray, iyo ini an batas na Ako an nagtao sa sakuyang mga suanoy, na sinda dae dapat na makigiyera laban sa arinman na nasyon, lahi, dila, o katawohan, laen lang na Ako, an Kagurangnan, iyo an nagsugo sainda.
34 Asin kun an arinman na nasyon, dila, o katawohan nagproklama nin giyera laban sa sainda, sinda dapat na magpaitaas enot kan sarong bandila nin katuninongan sa panungod na katawohan, nasyon, o dila nay an;
35 Asin kun an katawohang yan habong tanggapon an pagdudulot nin katuninongan, ni sa ikaduwa ni sa ikatulong pagkakataon, sinda dapat na magdara kaining mga testimonya sa atubangan nin Kagurangnan;
36 Pagkasunod Ako, an Kagurangnan, magtatao sa saindo nin sarong kasugoan, asin manindugan sainda na makigiyera laban sa nasyon, dila, o katawohan.
37 Asin Ako, an Kagurangnan, makikilaban sa saindang mga pakikigiyera, asin sa pakigiyera kan saindang mga kaarakian, asin kan saindang kapag-arakian nin saindong kaarakian, sagkod na sinda nakapaghiganti na sa saindong mga sadire sa gabos nindang mga kaiwal, sagkod sa ikatulo asin ikaapat na henerasyon.
38 Hilnga, iyo ini an sarong ehemplo para sa gabos na mga katawohan, nagsabi an Kagurangnan na saindong Diyos, para sa katarungan sa atubangan ko.
39 Asin giraray, katotohanan Ako nagsasabi sa saindo, kun pagkatapos na an saimong kaiwal nagdulok sa saimo sa enot na pagkakataon, siya nagsosolsol asin nagdudulok sa saimo na naghahagad nin saimong kapatawaran, saimong patatawadon siya, asin dae na ini pangangaputan maski noarin bilang sarong testimonya laban sa saimong kaiwal---
40 Asin sagkod pa sa ikaduwa asin ikatulong pagkakataon; asin sa pirmeng pagkakataon na an saimong kaiwal nagsosolsol sa kalapasan na kun saen siya nakapaglapas laban saimo, saimong patatawadon siya, sagkod sa ikapitong pulo na pitong beses.
41 Asin kun siya nakapaglapas laban saimo asin dae nagsosolsol sa enot na pagkakataon, daeng pagkukulang saimong patatawadon siya.
42 Asin kun siya nakapaglapas laban saimo sa ikaduwang pagkakataon, asin dae magsolsol, daeng pagkukulang saimong patatawadon siya.
43 Asin kun siya nakapaglapas laban saimo sa ikatulong pagkakataon, asin dae nagsosolsol, saimong patatawadon man sinda.
44 Kundi kun siya nakapaglapas laban saimo sa ikaapat na pagkakataon dae mo na patatawadon siya, pero dadarahon ining mga testimonya sa atubangan nin Kagurangnan; asin saindang kalapasan dae pagpaparon sagkod na isya magsosolsol asin magtao nin biyaya saimo nin apat na doble sa gabos na mga bagay na kun saen siya nakapaglapas laban saimo.
45 Asin kun saiyang gibohon ini, saimong patatawadon siya sa bilog mong puso, asin kun siya dae maggibo ini, Ako, an Kagurangnan, an maghihiganti saimo laban sa saimong kaiwal nin sanggatos na beses;
46 Asin sa saiyang kaarakian, asin sa kapag-arakian nin kaarakian kan gabos ninda na anggot sakuya, sagkod sa ikatulo asin ikaapat na henerasyon.
47 Pero kun an kaarakian magsosolsol, o an kapag-arakian nin mga kaarakian, asin magbalik pasiring sa Kagurangnan na saindang Diyos, sa bilog nindang mga puso asin sa bilog nindang kakayanan, isip, asin kusog, asin ipapanumbalik nin apat kadoble an bilog nindang mga kalapasan na kun saen sinda nakapaglapas, o kun saen an saindong mga ama nakapaglapas, o an mga ama kan saindang mga ama, kaya an saimong indignasyon pagpaparaon.
48 Asin an paghihiganti dae na mangyayari sa sainda, nagsabi an Kagurangnan saindong Diyos, asin an saindang mga kalapasan dae na pagdadarahon maski noarin bilang sarong testimonya sa atubangan nin Kagurangnan laban sa sainda. Amen.