Friday, September 25, 2009

SEKSYON 132

Kapahayagan na ipinagtao ki Joseph Smith an Propeta, sa Nauvoo, Illinois, pinagrekord kan Hulyo 12, 1843, na minapanungod sa bago asin daeng katapusan na tipan, minabale sa eternidad kan tipan nin pag-agom, siring man sa kadakol na mga agom. HS 5:501-507. Maski na ngani na an kapahayagan pinagrekord kan 1843, ini pinapatunayan gikan sa mga historikong mga rekord na an mga doktrina asin mga prinsipyo na imbuwelto kaining kapahayagan napag-araman na kan propeta magpoon pa kan 1831.
*******
1-6, An Eksultasyon maguguno sa paagi kan bago asin daeng katapusan na tipan; 7-14, An mga termino asin mga kondisyones kaining tipan pinagtugdas; 15-20, Selestiyal na pag-agom asin an kapadagusan kan yunit nin pamilya makakagibo sa mga tawo na magigin mga diyos; 21-25, An tanos asin makitid na dalan na pasiring sa eternal na mga buhay; 26-27, Batas na ipinagtao mapanunungod sa kaulugan kontra sa Espiritu Santo; 28-39, Mga promisa kan eternal na kadagdagan asin eksultasyon pinaghimo sa mga propeta asin mga banal sa gabos na mga kapanahunan; 40-47, Si Joseph Smith pinagtaw-anan nin kapangyarihan sa pagbugkos asin pagselyo sa kinaban asin sa langit; 48-50, An Kagurangnan pinagselyo sa saiya an saiyang eksultasyon; 51-57, Si Emma Smith pinaghulitan na magin matapat asin totoo; 58-66, An mga batas na minapamahala sa kadakulan nin mga agom ipinagtugdas.
*******
KATOTOHANAN, kaya nagsabi an Kagurangnan sa saimo na sakuyang surugoon na Joseph Smith, na habang ika naghahapot sa sakuyang kamot na makaaram asin makasabot na kun saen Ako, an Kagurangnan, pinagpanindugan an sakuyang mga surugoon na sinda Abraham, Isaac, asin Jacob, siring man sinda Moises, David, asin Solomon, an sakuyang mga surugoon, na minatukar sa prinsipyo asin doktrina kan saindang pagkakaigwa nin kadakol na mga agom asin kabit---
2 Hilnga, asin uya, Ako an saimong Kagurangnan na saimong Diyos, asin magsisimbag saimo na minatukar kaining bagay.
3 Kun kaya, preparara an saimong puso sa pagresibe asin sa pagsunod sa mga instruksiyon na Ako an magtatao sa saimo; nin huli ta sa gabos ninda na igwa kaining batas na ipinagpahayag sainda kaipuhanan na magsunod kaini.
4 Nin huli ta hilnga, Ako mapahayag sa saimo nin sarong bago asin daeng katapusan na tipan; asin kun ika dae magsusunod kaining tipan, kaya ika pagkokondenaron; nin huli ta mayong makakasikwal kaining tipan asin pagtutugutan na makalaog sa sakuyang kamurawayan.
5 Nin huli ta an gabos na magkakaigwa nin sarong bendisyon sa sakuyang mga kamot magsusunod sa batas na ipinagtalaga para sa bendisyon na iyan, asin mga kondisyones kaini, siring na ini ipinagtugdas bago pa an pundasyon kaining mundo.
6 Asin siring na minapanungod sa bago asin daeng katapusan na tipan, ini ipinagtugdas para sa kabilugan kan sakuyang kamurawayan; asin siya na nakapagresibe nin sarong kabilugan kaini kaipuhanan asin magsusunod sa batas, o baya siya pagkokondenaron, nagsabi an Kagurangnang Diyos.
7 Asin katotohanan Ako nagsasabi sa saimo, na an mga kondisyones kaining batas iyo an mga ini: Gabos na mga tipan, kontrata, kasunduan, obligasyon, panunumpa, pangako, kaggibohan, koneksyon, asosasyon, o pinaglalaoman, na dae pinaghimo asin pinaglaog asin pinagselyuhan sa paagi kan Espiritu Santo nin promisa, sa saiya na iyo an pinaglahidan, pareho para sa panahon asin para sa gabos na eternidad, asin sa mas banal na gayo, sa paagi nin kapahayagan asin kasugoan sa paagi nin pananahaw kan sakuyang pinaglahidan, na Ako iyo an nagngaran sa kinaban tanganing magkapot kaining kapangyarihan (asin Ako an nagngaran sa sakuyang surugoon na si Joseph na magkapot kaining kapangyarihan sa mga huring aldaw, asin mayo ining kapangyarihan asin mga susi kaining pagkasaserdote na ipinagputong), magigin mayong kamanungdanan, birtud, o puwersa sa asin pagkatapos nin pagkabuhay-liwat gikan sa mga gadan; nin huli ta an gabos na mga kontrata na dae pinaghimo sa bagay na ini igwa nin katapusan kunsoaring na an mga tawo gadan na.
8 Hilnga, an sakuyang harong iyo an harong na igwang kahusayan, nagsabi an Kagurangnang Diyos, asin bakong harong nin kalibongan.
9 Magtatanggap daw ako nin sarong dulot, nagsabi an Kagurangnan, na dae pinaghimo sa sakuyang pangaran?
10 O baya magtatanggap daw Ako sa saindong mga kamot nin mga bagay na Ako bako an nagngaran?
11 Asin Ako daw magngangaran sa saindo, nagsabi an Kagurangnan, laen lang kun ini sa paagi nin batas, maski na ngani na siring na Ako asin an sakuyang Ama an nag-ordina sa saindo, bago pa nagin iyo an kinaban?
12 Ako an Kagurangnan na saindong Diyos; asin Ako an nagtao sa saindo kaining kasugoan--- na mayong tawo an makakadulok sa Ama kundi sa paagi ko o sa paagi kan sakuyang tataramon, na iyo an sakuyang batas, nagsabi an Kagurangnan.
13 Asin an lambang bagay na yaon sa mundo, kumbaya ini pinag-ordina nin mga tawo, sa paagi nin mga trono, o mga prinsipalidad, o mga kapangyarihan, o mga bagay nin pangaran, sa anuman na sinda nagin iyo, na bakong sa paagi ko o sa paagi nin sakuyang tataramon, nagsabi an Kagurangnan, ipag-aapon paibaba, asin dae matatada matapos na an mga tawo gadan na, ni sa o pagkatapos nin pagkabuhay-liwat, nagsabi an Kagurangnan na saindong Diyos.
14 Nin huli ta an anuman na mga bagay yaon yan sa paagi ko; asin an anuman na mga bagay na bakong sa paagi ko paglalanyugon asin pagdedestrosohon.
15 Kun kaya, kun an sarong lalake magpakasal siya sa sarong babaye na yaon sa mundo, asin siya nagpakasal sa babaye na bakong sa paagi ko o sa sakuyang tataramon, asin siya nakipagtipan sa babaye habang siya yaon sa mundo asin an babaye kaiba niya, an saindang tipan asin kasal bakong may puwersa kunsoaring na sinda garadan na, asin kunsoaring na sinda nasa luwas na nin mundo; kun kaya, sinda dae nabugkusan sa paagi nin anuman na batas kunsoaring na sinda yaon na sa luwas nin mundo.
16 Kun kaya, kunsoarin na sinda yaon sa luwas nin mundo sinda maski arin dae kinasal ni pinagtao sa kasal; kundi pinagtakdang mga anghel nin langit, na an mga anghel na ini iyo an nagmiministrong mga surugoon, tanganing magministro para sainda na mga maninigo para sa mas pa, asin sarong nagsosobra, asin sarong eternal na halaga nin kamurawayan.
17 Nin huli ta ini an mga anghel na dae nagsunod sa sakuyang batas; kun kaya, sinda dae makakapagpadakula, kundi matatadang separado asin solo, mayong eksultasyon, yaon sa saindang ligtas na kondisyon, sa gabos na eternidad; asin magpoon kaiyan bakong mga diyos, kundi iyo an mga anghel nin Diyos sagkod pa man.
18 Asin giraray, katotohanan Ako nagsasabi sa saindo, kun an sarong lalake magpakasal sa sarong babaye, asin naghimo nin sarong tipan sa babaye para sa panahon asin para sa gabos na eternidad, kun an tipan bakong sa paagi ko o sa paagi nin sakuyang tataramon, na iyo an sakuyang batas, asin ini dae pinagselyo sa paagi kan Espiritu Santo nin promisa, na sa paagi niya na Ako an naglahid asin nagngaran sa kapangyarihan na ini, kaya ini bakong balido ni may puwersa kunsoarin na sinda nasa luwas nin mundo, nin huli ta sinda dae pinagsaro sa paagi ko, nagsabi an Kagurangnan, ni sa paagi nin sakuyang tataramon; kunsoarin na sinda yaon sa luwas kan mundo ini dae mareresibe duman, nin huli ta an mga anghel asin an mga diyos iyo an pinagtalaga duman, na sa paagi ninda sinda dae makakaagi; kun kaya, sinda dae makapagmana nin sakuyang kamurawayan; nin huli ta an sakuyang harong iyo an harong nin kahusayan, nagsabi an Kagurangnang Diyos.
19 Asin giraray, katotohanan Ako nagsasabi sa saindo, kun an sarong lalake magpakasal sa sarong babaye sa paagi nin sakuyang tataramon, na iyo an sakuyang batas, asin sa paagi kan bago asin daeng katapusan na tipan, asin ini pinagselyo sa sainda sa paagi kan Banal na Espiritu nin promisa, sa paagi niya na pinaglahidan, na sa saiya Ako an nagngaran kaining kapangyarihan asin kan mga susi kaining pagkasaserdote; asin ini ipagsasabi sa sainda--- Kamo mabubuhay sa enot na pagkabuhay-liwat; asin kun ini mangyari na pagkatapos kan enot na pagkabuhay-liwat, sa masunod na pagkabuhay-liwat; asin magmamana nin mga trono, mga kahadean, mga prinsipalidad, asin mga kapangyarihan, mga kasakupan, gabos na kalangkawan asin mga kairaroman--- dangan ini ipagsusurat sa Libro nin Buhay kan Kordero, na siya dae maggigibo nin panggagadan na kun saen makapagpabulos kan inosenteng dugo, asin kun kamo mahinunod sa sakuyang tipan, asin dae nakapaggadan na kun saen nakapagpabulos nin inosenteng dugo, ini paggigibohon sa sainda sa gabos na mga bagay na anuman na an sakuyang surugoon an magpamugtak sa sainda, sa laog nin panahon, asin sa paagi kan gabos na eternidad; asin magigin yaon sa kabilugan na puwersa kunsoarin na sinda yaon na sa luwas kan mundo; asin sinda mag-aagi sa mga anghel, asin mga diyos, na ipinagpamugtak duman, para sa saindang eksultasyon asin kamurawayan sa gabos na mga bagay, siring na ini ipinagselyo na sa saindang mga payo, na an kamurawayan magigin sarong kabilugan asin sarong kapadagusan kan mga banhi sagkod sa daeng kasagkoran.
20 Dangan sinda magigin mga diyos, nin huli ta sinda mayo nang katapusan; kun kaya sinda magigin gikan sa daeng katapusan hanggan sa daeng katapusan, nin huli ta sinda padagos-dagos; dangan sinda magigin halangkaw sa gabos, nin huli ta an gabos magigin kasakupan sa sainda. Dangan sinda magigin mga diyos, nin huli ta sinda magkakaigwa nin bilog na kapangyarihan, asin an mga anghel magigin kasakupan sa sainda.
21 Katotohanan, katotohanan, Ako nagsasabi sa saindo, laen lang na kamo magsunod sa sakuyang batas kamo dae makakamit sa kamurawayang ini.
22 Nin huli ta matanos an pintuan, asin hayakpit an dalan na minadara pasiring sa eksultasyon asin kapadagusan nin mga buhay, asin kadikiton sana an nakanagbo kaini, nin huli ta kamo dae nagresibe sako sa kinaban ni kamo nakakabisto sako.
23 Pero kun kamo maresibe sako sa kinaban, dangan kamo makakabisto sako, asin makakaresibe kan saindong eksultasyon; na kun saen Ako, kamo magigin yaon man.
24 Iyo ini an eternal na mga buhay---makakabisto sa solong madunong asin tunay na Diyos, asin ki Jesukristo, na saiyang ipinagpadara. Ako iyo Siya. Kaya resibiha nindo an sakuyang batas.
25 Halakwason an pintuan, asin mahiwas an dalan na magdadara pasiring sa mga kagadanan; asin kadakol sinda na nagpasiriring palaog duman, nin huli ta sinda dae nagresibe sako, ni gibohon nindang magsunod sa sakuyang batas.
26 Katotohanan, katotohanan, Ako nagsasabi sa saindo, kun an sarong lalake magpakasal sa sarong babaye na uyon sa sakuyang tataramon, asin sinda pinagselyo sa paagi kan Banal na Espiritu nin promisa, na uyon sa sakuyang pinagtalaga, asin an lalake o babaye makakakomiter nin anuman na kasalan o kalapasan sa bago asin daeng katapusan na tipan na anuman, asin gabos na manera nin mga kaulugan, asin kun sinda dae nakakomiter nin paggadan na kun saen sinda nakapagpabulos nin inosenteng dugo, alagad sinda magbubuhat sa enot na pagkabuhay-liwat, asin maglalaog pasiring sa saindang eksultasyon; pero sinda pagdedestrosohon sa laman, asin ipaghahaya pasiring sa mga pagpapasakit ni Satanas hanggan sa aldaw nin pagtutubos, nagsabi an Kagurangnang Diyos.
27 An kaulogan laban sa Espiritu Santo, na dae pagpapatawadon sa mundo ni luwas sa mundo, iyo na kamo nakapagkomiter nin paggadan na kun saen kamo nakapagpabulos nin inosenteng dugo, asin nag-uyon sa sakuyang kagadanan, pagkatapos na kamo nagresibe sa sakuyang bago asin daeng katapusan na tipan, nagsabi an Kagurangnang Diyos; asin siya na dae nagsusunod kaining batas makakalaog na daeng duda sa sakuyang kamurawayan, pero pagkokondenaron, nagsabi an Kagurangnan.
28 Ako an Kagurangnan na saindong Diyos asin magtatao sa saindo kan batas nin sakuyang Banal na Pagkasaserdote, siring na pinag-ordina sa paagi ko asin kan sakuyang Ama bago pa an kinaban nagin iyo.
29 Si Abraham nagresibe kan gabos na mga bagay, an anuman na saiyang naresibe, sa paagi nin kapahayagan asin kasugoan, sa paagi nin sakuyang tataramon, nagsabi an Kagurangnan, asin nakapaglaog pasiring sa saiyang eksultasyon asin nagtukaw sa saiyang trono.
30 Si Abraham nagresibe nin mga promisa mapanungod kan saiyang banhi, asin kan bunga nin saiyang habayan---na kun saeng habayan kamo naggikan, arog baya, nin sakuyang surugoon na si Joseph---na magpapadagos habang sinda yaon pa sa kinaban; asin siring na nangangaputan ki Abraham asin sa saiyang banhi, sa luwas nin mundo sinda dapat na padagos-dagos; pareho sa laog nin mundo asin luwas nin mundo dapat sinda padagos-dagos siring sa daeng kabilangan na mga bitoon; o, kun kamo magbibilang nin baybay na yaon sa baybayon kamo dae makakabilang sainda.
31 An promisang ini an iyo man sa saindo, nin huli ta kamo yaon ki Abraham, asin an promisa pinaghimo ki Abraham; asin sa paagi kaining batas iyo an kapadagusan kan mga gibo nin sakuyang Ama, na kun saen Siya nakapagpamuraway kan saiyang sadire.
32 Kaya, maglakaw kamo, asin gibohon an mga gibo ni Abraham; maglaog kamo sa sakuyang batas asin kamo maliligtas.
33 Pero kun kamo dae maglaog sa sakuyang batas, kamo dae makakaresibe sa promisa nin sakuyang Ama, na saiyang pinaghimo ki Abraham.
34 An Diyos nagsugo ki Abraham, asin si Sarah nagtao ki Hagar para agomon ni Abraham. Asin tadaw baya ta ginibo niya ini? Nin huli ta iyo ini an batas; asin gikan ki Hagar nagrambong an kadakol na mga katawohan. Ini, kaya, an nakapag-utob, sa pag-iriba nin ibang mga bagay, kan mga promisa.
35 Si Abraham daw, kaya, yaon sa irarom nin kondenasyon? Katotohanan Ako nagsasabi sa saindo, Dae; nin huli ta Ako, an Kagurangnan, an nagsugo kaini.
36 Si Abraham pinagsugo na ipagdulot an saiyang akeng lalake na si Isaac; daeng pagkukulang, ini pinagsurat: Dae ka manggadan. Si Abraham, baya, dae nagsayuma, asin ini ipinagbilang sa saiya na katanosan.
37 Si Abraham nagresibe nin mga kabit, asin sinda nagdara saiya nin mga kaarakian; asin ini ipinagbilang sa saiya na katanosan, nin huli ta sinda ipinagtao sa saiya, asin siya nagsunod sa sakuyang batas; siring na si Isaac man asin si Jacob naggibo nin mayong ibang mga bagay kundi idto na sainda ipinagsugo; asin nin huli ta sinda naggibo nin mayong ibang bagay kundi idto na sainda ipinagsugo, sinda nakapaglaog pasiring sa saindang eksultasyon, na uyon sa mga promisa, asin nagtukaw sa mga trono, asin bako na mga anghel kundi mga diyos.
38 Si David man nagresibe nin kadakol na mga agom asin mga kabit, asin man si Solomon asin Moises na sakuyang mga surugoon, siring man sa kadakol na iba pa na sakuyang mga surugoon, magpoon pa sa kapinunan nin paglalang hanggan sa panahon ngunyan; asin mayo sindang naggibong kasalan lane lang idtong mga bagay na saindang naresibe na bakong gikan sako.
39 An mga agom asin mga kabit ni David ipinagtao sa saiya gikan sako, sa paagi kan kamot ni Nathan, sakuyang surugoon, asin iba pa sa mga propeta na nagkapot kan mga susi kaining kapangyarihan; asin mayo kaining mga bagay na siya naggibo nin kasalan laban sako laen lang sa kaso ni Uriah asin kan saiyang agom; asin, kaya siya nahulog gikan sa saiyang eksultasyon, asin nagresibe kan saiyang hiras; asin siya dae makakamana sainda sa luwas kan kinaban, nin huli ta Ako an nagtao sainda sa iba, nagsabi an Kagurangnan.
40 Ako an Kagurangnan saindong Diyos, asin Ako an nagtao sa saindo, kan sakuyang surugoon na si Joseph, nin sarong katalagahan, asin ta ipagbalik-liwat an gabos na mga bagay. Maghagad kan anuman na saimong ginugusto, asin ini ipagtatao sa saimo na uyon sa sakuyang tataramon.
41 Asin siring na kamo naghahapot mapanungod sa adulteryo, katotohanan, katotohanan, Ako nagsasabi sa saindo, kun an sarong lalake nagresibe nin sarong agom sa bago asin daeng katapusan na tipan, asin kun an babaye may kaiba na ibang lalake, asin Ako dae naglahid sa saiya sa paagi kan banal na paglalahid, an babaye nakapaggibo nin adulteryo asin dapat na pagdedestrosohon.
42 Kuna an babaye bakong yaon sa bago asin daeng katapusan na tipan, asin siya kaiba nin ibang lalake, siya nakapaggibo nin adulteryo.
43 Asin kun an saiyang agom na lalake kaiba nin ibang babaye, asin siya yaon sa irarom nin sarong kapangakuan, siya nakapagsala kan saiyang kapangakuan asin nakapaggibo nin adulteryo.
44 Asin kun an babaye dae nakapaggibo nin adulteryo, kun siya inosente asin dae nakapagsala kan saiyang kapangakuan, asin siya nakakaaram kaini, asin Ako an nagpahayag kaini saimo, sakuyang surugoon Joseph, dangan ika magkakaigwa nin kapangyarihan, sa paagi nin kapangyarihan kan sakuyang Banal na Pagkasaserdote, na kuahon an babaye asin ipagtao an babaye saiya na dae nakapaggibo nin adulteryo kundi nagin matapat; nin huli ta siya paghihimoon na tapagpamahala nin kadakol.
45 Nin huli ta Ako an nagtiwala sa saimo kan mga susi asin kapangyarihan kan pagkasaserdote, na kun saen Ako an magbabalik-liwat kan gabos na mga bagay, asin hihimoon na maipagpahayag sa saimo an gabos na mga bagay sa tamang panahon.
46 Asin katotohanan, katotohanan Ako nagsasabi sa saimo, na an anuman na saimong ipagselyo sa kinaban pagseselyuhan sa langit; asin an anuman na saimong pagbubugkuson sa kinaban, sa sakuyang pangaran asin sa paagi nin sakuyang tataramon, nagsabi an Kagurangnan, ini magigin daeng kasagkoran na kabugkusan sa mga langit; asin an sa kiisay man na mga kasalanan na saimong pagpatawadon sa kinaban pagpapatawadon sa daeng kasagkoran sa mga langit; asin an sa kiisay na mga kasalan na saimong pinagpadanay sa kinaban pinagpapadanay sa langit.
47 Asin giraray, katotohanan Ako nagsasabi, an siisay man na saimong pagbebendisyunan Ako an magbebendisyon, asin an siisay man na saimong pagsusumpaon Ako an magsusumpa, nagsabi an Kagurangnan; nin huli ta Ako, an Kagurangnan, an saimong Diyos.
48 Asin giraray, katotohanan Ako nagsasabi sa saimo, sakuyang surugoon Joseph, na an anuman na saimong pinagtao sa kinaban, asin sa kiisay man na ika an nagtao para kiisay sa kinaban, sa paagi nin sakuyang pangaran asin uyon kan sakuyang batas, ini pagbibisitahon kaiba an mga bendisyon asin bakong mga sumpa, asin sa sakuyang kapangyarihan, nagsabi an Kagurangnan, asin dae magkakaigwa nin kondenasyon sa kinaban asin sa langit.
49 Nin huli ta Ako an Kagurangnan na saimong Diyos, asin makakaiba maski hanggan sa katapusan nin mundo, asin sa kabilugan nin gabos na eternidad; nin huli ta sa katotohanan Ako an nagselyo sa saimo kan saimong eksultasyon, asin nag-andam nin sarong trono para saimo sa kahadean nin sakuyang Ama, kaiba si Abraham na saindong Ama.
50 Hilnga, Ako nakapaghiling kan saimong mga sakripisyo, asin magpapatawad kan gabos mong mga kasalan; Ako nakapaghiling kan saimong sakripisyo sa pagsunod kan bagay na Ako an nagtaram saimo. Kaya, lakaw, asin Ako an mahimo nin dalan para sa saimong pag-eskapo, siring na Ako nagtanggap sa dulot ni Abraham sa saiyang akeng lalake na si Isaac.
51 Katotohanan, Ako nagsasabi sa saimo: Sarong kasugoan Ako matao sa sakuyang katabang, si Emma Smith, na saimong agom, na ako an nagtao sa saimo, na siya magdanay sa sadire niya asin dae makilabot sa bagay na Ako an nagsugo saimo na ipagdulot sa saiya; nin huli ta Ako na an naggibo kaini, nagsabi an Kagurangnan, tanganing ipagprobar sa saindo gabos, siring na ini ginibo ko ki Abraham, asin na Ako puwedeng maghagad nin dulot gikan sa saimong kamot, sa paagi nin tipan asin sakripisyo.
52 Asin Tuguti an sakuyang katabang, si Emma Smith, magresibe kan gabos na idtong bagay na ipinagtao sa sakuyang surugoon na si Joseph, asin ta sinda birtuso asin puro sa atubangan ko; asin sinda na bakong puro, asin nagsabi na sinda mga puro, pagdedestrosohon, nagsabi an Kagurangnang Diyos.
53 Nin huli ta Ako an Kagurangnan saindong Diyos, asin kamo magsusunod sa sakuyang boses; asin Ako matao sa sakuyang surugoon na si Joseph na siya paghihimoon na tagapagpamahala sa kadakol na mga bagay; nin huli ta siya nagin matapat sa kadikit na mga bagay, asin magpoon ngunyan Ako an magpapakusog saiya.
54 Asin Ako masugo sa sakuyang katabang, si Emma Smith, na magsunod asin makisaro sa sakuyang surugoon na si Joseph, asin sa mayo nang iba. Pero kun siya dae magsusunod kaining kasugoan siya pagdedestrosohon, nagsabi an Kagurangnan; nin huli ta Ako an Kagurangnan saindong Diyos, asin an magdedestroso saiya kun siya dae magsunod sa sakuyang batas.
55 Pero kun siya dae masunod kaining kasugoan, dangan pa an sakuyang surugoon na si Joseph maggibo kan gabos na mga bagay para saiya, maski siring na siya an nagsabi; asin Ako an magbebendisyon saiya asin magpadakol saiya asin matao sa saiya nin ginatos na doble sa kinaban na ini, nin mga ama asin mga ina, mga tugang na lalake asin babaye, mga harong asin kadagaan, mga agom na babaye asin kaarakian, asin mga korona nin eternal na mga bagay sa mga eternal na kinaban.
56 Asin giraray, katotohanan Ako nagsasabi, Tuguti na an sakuyang katabang magpatawad sa sakuyang surugoon na si Joseph kan saiyang mga kalapasan; asin dangan pa siya pagpatawadon kan saiyang mga kalapasan, na kun saen siya makapaglapas laban sakuya; asin Ako, an Kagurangnan saindong Diyos, an magbebendisyon saiya, asin magpadakol saiya, asin himoon an saiyang puso na magin maogmahon.
57 Asin giraray, Ako nagsasabi, Tuguti na an sakuyang surugoon na si Joseph na dae paghaleon an saiyang mga rugaring sa luwas kan saiyang mga kamot, ta baka baya may sarong kaiwal na mag-abot asin destrosohon siya; nin huli ta si Satanas nagmamawot na mandestroso; nin huli ta Ako an Kagurangnan saindong Diyos, asin siya an sakuyang surugoon; asin hilnga, asin uya, Ako kaiba niya, siring na Ako ki Abraham, saindong ama, maski na pasiring sa saiyang eksultasyon asin kamurawayan.
58 Ngonyan, siring na minatukar sa batas nin pagkasaserdote, igwa nin kadakol na mga bagay na minapanungod kaini.
59 Katotohanan, kun an sarong lalake pagpangapudan kan sakuyang Ama, siring ki Aaron, sa paagi nin sakuyang sadireng boses, asin sa paagi kan boses niya na nagpadara sako, asin Ako an nagpamana saiya kan mga susi nin kapangyarihan kan saiyang pagkasaserdote, kun siya maggigibo nin anuman na bagay sa sakuyang pangaran, asin uyon sa sakuyang batas asin sa paagi kan sakuyang tataramon, siya dae makakagibo nin kasalan, asin Ako an maninindugan saiya.
60 Tuguti na mayong saro, baya, magbugtak sa sakuyang surugoon na si Joseph; nin huli ta Ako an maninindugan saiya; nin huli ta siya an maggigibo kan sakripisyo na Ako an naghagad sa saiyang mga kamot para sa saiyang mga kalapasan, nagsabi an Kagurangnan saindong Diyos.
61 Asin giraray, siring na mapanungod sa batas nin pagkasaserdote---kun an siisay na lalake na mag-agom nin sarong birhen, asin nagmawot na mag-agom nin iba pa, asin an enot nagtao kan saiyang pagtugot, asin kun an lalake nag-agom nin ikaduwa, asin sinda mga birhen, asin nakapagpangako sa mayong ibang lalake, dangan pa siya napanindugan; siya dae nakapagkomiter nin adulteryo nin huli ta sinda ipinagtao sa lalake; nin huli ta an lalake dae nakakagibo nin adulteryo sa bagay na pagsasadire niya asin mayo nang iba pa.
62 Asin kun an lalake magkaigwa nin sampulong mga birhen na ipinagtao saiya sa paagi kaining batas, siya dae nakapaggibo nin adulteryo, nin huli ta sinda pagsasadire niya, asin sinda ipinagtao sa saiya; kun kaya siya pinagpanindugan.
63 Pero kun an saro o maski arin sa sampulong mga birhen, pagkatapos na siya inagom, nakiiba sa ibang lalake, an babaye nakapaggibo nin adulteryo, asin pagdedestrosohon; nin huli ta sinda ipinagtao sa lalake, tanganing magpakadakol asin magpakadagdag sa kinaban, na uyon sa sakuyang kasugoan, asin sa pag-utob kan promisa na ipinagtao kan sakuyang Ama bago pa an pundasyon kan mundo, asin para sa saindang eksultasyon sa eternal na mga kinaban, na saindang pagdadarahon an mga kalag nin mga tawo; nin huli ta uya an gibo kan sakuyang Am pinagpapadagos, na tanganing Siya maipagpamuraway.
64 Asin giraray, katotohanan, katotohanan, Ako nagsasabi sa saindo, kun an siisay na lalake magkaigwa nin sarong agom, na kapot an mga susi kaining kapangyarihan, asin siya nagtutukdo sa babaye kan batas nin sakuyang pagkasaserdote, siring na minapanungod kaining mga bagay, dangan siya naniniwala asin nagpangalaga sa saiya, o baya an babaye pagdedestrosohon, nagsabi an Kagurangnan saindong Diyos, nin huli ta Ako an mandestroso sa babaye; nin huli ta Ako an mapadakula kan sakuyang pangaran sa gabos ninda na nagresibe asin nagsunod sa sakuyang batas.
65 Kun kaya, ini magigin tanos sako, kun an babaye dae maresibe kaining batas, para saiya na magresibe kan gabos na mga anuman na mga bagay na Ako, an Kagurangnan na saiyang Diyos, an magtatao sa saiya, nin huli ta an babaye dae nagtubod asin nagpangalaga sa saiya uyon sa sakuyang tataramon; asin dangan baya an babaye nagin iyo an paralapas; asin an lalake magin laen gikan sa batas ni Sarah, na nagpangalaga ki Abraham uyon sa batas kunsoarin na Ako an nagsugo ki Abraham na kuahon si Hagar na agom.
66 Asin ngonyan, siring na minapanungod sa batas na ini, katotohanan, katotohanan, Ako nagsasabi sa saimo, Ako magpapahayag pa nin iba pa sa saimo, pagkatapos ngonyan; kun kaya, Tuguti na tama na nguna ini para sa presente. Hilnga, Ako an Alpha asin Omega. Amen.