Saturday, May 31, 2008

SEKSYON 82

Kapahayagan na ipinagtao ki Joseph Smith an Propeta, sa Jackson County, Missouri, Abril 26, 1832. HS 1:267-269. An okasyon iyo an Konseho Heneral kan Simbahan na kun saen si Joseph Smith an Propeta pinagsustine bilang Presidente kan Halangkaw na Pagkasaserdote, sa opisinang ini siya dati nang pinag-ordinahan sa sarong kumperensiya kan halangkaw na mga pade, mga elders, asin mga miyembro, sa Amherst, Ohio, Enero 25, 1832 (Hilnga an pamayuhan kan Seksyon 75). Dati an mga pambihirang pangaran iyo an pinaggagamit sa publikasyon kaining kapahayagan tanganing ipagtago an kapangaranan kan mga personang pinagngangaranan (hilngon an pamayuhan kan Seksyon 78). Ining mga pambihirang mga pangaran ngonyan pinaghale na, laen lang sa mga kaso na kun saen an kapangaranan bakong aram (hilngon sa bersikulo 11).
*******
1-4, Kun saen dakula an pinagtatao, dakula man an pinaghahagad; 5-7, Kadikloman an maghahade sa mundo; 8-13, An Kagurangnan nabubugkos kunsoarin na kita naggigibo kun ano an saiyang mga pinagsasabi; 14-18, An Sion kaipuhan na magdakula sa kagayunan asin kabanalan; 19-24, An lambang tawo dapat na magmamawot kan interes nin saiyang kataraid.
*******
KATOTOHANAN, katotohanan, Ako nagsasabi sa saindo, sakuyang mga surugoon, na habang kamo nakakapagpatawad sa lambang saro kan saindong mga kalapasan, arog kaini Ako, an Kagurangnan, nagpapatawad saindo.
2 Daeng pagkukulang, igwa kamo sa mga pag-iriba nindo na nagkasala nin grabe; iyo, ngani gabos kamo nagkasala; pero katotohanan Ako nagsasabi sa saindo mag-ingat kamo magpoon ngonyan, asin maglikay gikan sa kasalan, ta baka makuniot na mga kahukuman an magkahurulog sa saindong mga payo.
3 Para saiya ini ipinapanungod na kun saen dakula an pinagtatao dakula man an pinaghahagad; asin siya na nagkasala laban sa halangkaw na liwanag magreresibe nin halangkaw na kondenasyon.
4 Kamo maapod sa sakuyang pangaran para sa mga kapahayagan, asin Ako magtatao kan mga ini sa saindo; asin habang kamo dae nagsusunod sa sakuyang mga pinagsasabi, na Ako an nagtao sa saindo, kamo nagigin mga paralapas; asin an hustisya asin kahukuman iyo an penalidad na iyo an kadakut kan sakuyang ley.
5 Kun kaya, kun ano an sakuyang pinagsasabi sa saro Ako nagsasabi para sa gabos: Magbantay, nin huli ta an kalaban pinagpapadakula an saiyang mga nasasakupan, asin kadikloman an pinagpapadanay;
6 Asin an anggot nin Diyos naglalaad laban sa mga nag-eerok kan kinaban; asin mayong naggigibo nin marahay, nin huli ta gabos nagsinutil paluwas sa dalan.
7 Asin ngonyan, katotohanan Ako nagsasabi sa saindo, Ako, an Kagurangnan, dae magpapamugtak nin anuman na kasalan para saindong paninimbagan; magralakaw kamo sa saindong mga dalan asin dae magkasala; pero sa kalag na nagkasala otro an dating mga kasalan ipagbabaralik, nagsabi an Kagurangnan saindong Diyos.
8 Asin giraray, ako nagsasabi sa saindo, Ako matao sa saindo nin sarong bag-ong kasugoan, na tanganing saindong maintindihan an sakuyang kagustuhan mapanungod saindo;
9 O, sa ibang mga tataramon, Ako matao sa saindo nin mga direksiyon kun paano kamo maghihiro sa atubangan ko, na tanganing ini mabalik sa saindo para sa saindong kaligtasan.
10 Ako, an Kagurangnan, nabubugkos kunsoarin kamo naggigibo kun ano an sakuyang pinagsasabi; pero kunsoarin na kamo dae naggigibo kun ano an sakuyang pinagsasabi, kamo mayong promisa.
11 Kun kaya, katotohanan Ako nagsasabi sa saindo, na ini kapakinabangan sa sakuyang mga surugoon Edward Partridge asin Newel K. Whitney, A. Sidney Gilbert asin Sidney Rigdon, asin an sakuyang surugoon na si Joseph Smith, asin John Whitmer asin Oliver Cowdery, asin W.W. Phelps asin Martin Harris na magkaburunyog kamong magkaibahan sa paagi nin sarong bugkos asin tipan na dae nanggad mababari sa paagi nin paglapas, laen lang na an kahukuman tulos-tulos na magsusunod, sa saindong iba-ibang mga pangangalaga---
12 Na magmaneho kan mga kaipuhan nin mga pobre, asin gabos na mga bagay na manunungod sa bishopric pareho sa kadagaan nin Sion asin sa kadagaan nin Kirtland;
13 Nin huli ta Ako an nagkonsagra kan kadagaan nin Kirtland sa sakuyang sadireng panahon para sa benepisyo kan mga banal nin Pinakahalangkaw, asin para sa sarong istaka nin Sion.
14 Nin huli ta an Sion kaipuhanan na madagdagan an kagayunan, asin sa kabanalan; an saiyang mga kasagkoran kaipuhanan na mapadakula; an saiyang mga istaka kaipuhan na mapakusog; iyo, katotohanan Ako nagsasabi sa saindo, an Sion kaipuhanan na maipagpalangkaw asin pagbabadoan kan saiyang magayunon na mga yamit.
15 Kun kaya, Ako matao sa saindo kaining kasugoan, na kamo maggapos kan saindong mga sadire sa paagi kaining tipan; asin ini paggigibohon na uyon sa mga leyes nin Kagurangnan.
16 Hilnga, uya an kadunungan man na yaon sakuya para sa saindong karahayan.
17 Asin kamo dapat magin pantay, o sa ibang mga tataramon, kamo dapat na magkaigwang pantay na kaakoan nin mga propriyedad, para sa benepisyo kan pagmamaneho nin mga kaipuhanan kan saindong kapangalagaan, lambang tawo uyon sa saiyang mga pangangaipo asin sa saiyang mga kaipuhanan, habang an saiyang mga pangangaipo husto sana---
18 Asin an gabos na ini para sa benepisyo kan simbahan nin buhay na Diyos, na an lambang tawo puwedeng maiangat an saiyang talento, na an lambang tawo puwedeng makapagguno nin iba pang mga talento, iyo, maski sanggatos kadoble, na ipagtatambak sa laog kan kamalig nin Kagurangnan, tanganing magin pinagkasararong propriyedad kan bilog na simbahan---
19 Lambang tawo naghahanap kan interes nin saiyang kataid, asin pinaggigibo gabos na mga bagay na igwang solong mata na nakaputitok sa kamurawayan nin Diyos.
20 An orden na ini Ako nagngangaran na magin daeng katapusan na orden sa saindo, asin sa saindong mga magsurunod, habang kamo dae pa nagkakasala.
21 Asin an kalag na nagkakasala laban kaining tipan, asin pinagpatagas an saiyang puso laban kaini, paninimbagon uyon sa mga leyes kan sakuyang simbahan, asin ipagtutuyakoy pasiring sa mga paghampak ni Satanas sagkod sa aldaw nin pagtubos.
22 Asin ngonyan, katotohanan Ako nagsasabi sa saindo, asin ini iyo an kadunungan, maggibo kamo sa saindong mga sadire na makikipag-amiguhan sa mayayaman na bakong matatanos, asin sinda dae mandedestroso saindo;
23 Ipagwalat an paghuhukom sana sako, nin huli ta ini sakuya asin Ako an magbabayad. Katuninongan mapasaindo; an sakuyang mga bendiyson padagos na mapasaindo.
24 Nin huli ta maski ngonyan an kahadean yaon saindo, asin ini magigin sagkod sa kasagkoran, kun kamo dae magkahurulog gikan sa saindong katatagan. Arog kaini. Amen.