Monday, November 19, 2007

SEKSYON 49

Kapahayagan na ipinagtao sa paagi ni Joseph Smith an Propeta para ki Signey Rigdon, Parley P. Pratt, asin Leman Copley, sa Kirtland, Ohio, Marso 1831. HS 1:167-169. (An ibang historikong pinaggikanan nagtao nin petsa kaining kapayahayan bilang Mayo 1831). Leman Copley pinagkugos an ebanghelyo, pero namumugol pa sa ibang mga katukdoan kan Shakers (Pinagkasararong Sosyedad kan mga Paratubod sa Ikaduwang Pagpapahiling ni Cristo) na kun saen siya dating kaayon. An ibang paniniwala kan Shakers na an ikaduwang pag-abot ni Cristo nangyari na asin siya nagpahiling sa pagkatawo nin sarong babae, si Ann Lee; pagbubunyag sa paagi nin tubig dae pinagkokonsiderang mahalaga; an pagkakakan nin karneng orig espisipikong pinagbabawal na gayo, asin kadakul an dae nagkakakan nin anuman na karne; asin an solong pamumuhay pinagkonsiderang halangkawon kesa sa may-agom. Bilang kapangenotan kaining Kapahayagan, an Propeta nagsurat, “Na tanganing magkakaigwa nin mas perpektong pagkakasabot sa tema, ako naghapot sa Kagurangnan, asin nagresibe kan minasunod.” An Kapahayagan pinagkibrang-kaso an iba sa mga panuntunang mga konsepto kan grupo nin Shakers. An nasambit na katugangan nagtao nin sarong kopya nin Kapahayagan sa komunidad kan Shakers (harani sa Cleveland, Ohio) asin pinagbasa ini sainda sa kabilugan kaini, alagad ini pinagsikwal.
*******
1-7, An aldaw asin oras kan pag-abot ni Cristo matatadang dae maaaraman sagkod na siya mag-abot na; 8-14, An mga tawo dapat na magsolsol, maniwala sa ebanghelyo, asin magsunod sa mga ordinansa tanganing makagana nin kaligtasan; 15-16, An pag-agom pinag-ordina nin Diyos; 17-21, an pagkakakan nin karne aprubado; 22-28, an Sion magbubuswang asin an mga Lamanita magbubuswang bilang rosas bago an Ikaduwang Pag-abot.
*******
MAGHINANYOG sa sakuyang tataramon, sakuyang surugoon na Sidney, asin Parley, asin Leman; nin huli ta hilnga, katotohanan Ako nagsasabi sa saindo, na Ako nagtao sa saindo nin sarong kasugoan na kamo magpaduman asin magbalangibog kan sakuyang ebanghelyo na saindong naresibe na, magin arog na kamo nagresibe kaini, paduman sa mga Shakers.
2 Hilnga, ako nagsasabi sa saindo, na sinda nagmamawot na makaaram sa katotoohang parte, pero bako gabos, nin huli ta sinda bakong tama sa atubangan ko asin kinakaipuhanan na magsolsol.
3 Kumbaya, Ako an nagpapadara saindo, sakuyang mga surugoon na Sidney asin Parley, tanganing magbabalangibog kan ebanghelyo sa sainda.
4 Asin an sakuyang surugoon na si Leman pag-oordinahan sa trabahong ini, na siya mapupuwedeng maipagrasonan kaiba ninda, bakong uyon sa bagay na siya nakapagresibe hale sainda, kundi uyon sa bagay na ipagtutukdo saiya sa paagi nindo na sakuyang mga surugoon; asin sa paagi kan paggigibo kaini Ako magbebendisyon saiya, ta kun bako siya dae mag-aasenso.
5 Kun kaya nagsabi an Kagurangnan; nin huli ta Ako an Diyos, asin nagpadara kan sakuyang Solong Kinamumutan na Ake pasiring sa kinaban para sa pagtubos kan kinaban, asin nagdekrito na siya na nagresibe saiya maliligtas, asin siya na dae nagresibe saiya pagkokondenaron---
6 Asin sinda nakapaggibo sa Ake nin Tawo arog kan saindang pinaglista; asin siya nangaputan kan saiyang kapangyarihan sa may toong kamot kan saiyang kamurawayan, asin ngonyan naghahade sa mga kalangitan, asin maghahade sagkod na siya magbababa sa kinaban tanganing ipagbugtak an gabos na mga kaiwal sa irarom kan saiyang mg bitis, na kunsoarin na panahon haranihon nang gayo---
7 Ako, an Kagurangnang Diyos, nakapagtaram na kaini; pero an oras asin an aldaw mayong tawo na nakakaaram, ni an mga anghel sa langit, ni sinda makakaaram sagkod na siya mag-abot.
8 Kumbaya, Ako nagugusto na an gabos na mga tawo dapat na magsosolsol, nin huli ta an gabos yaon sa irarom nin kasalan, laen lang sainda na Ako nagreserba para sa sakuya, mga banal na tawo na kamo dae nakakabisto.
9 Kumbaya, Ako nagsasabi sa saindo na Ako nagpadara sa saindo kan sakuyang daeng katapusan na tipan, magin idto na gikan pa sa kapinunan.
10 Asin idtong sakuyang pinagpromisa Ako nakapag-utob na, asin an mga nasyon nin kinaban magduduko kaini; asin, kun bako sa saindang mga sadire, sinda magbabaraba, nin huli ta sinda na ngonyan pinagpapamurawayanan kan saindang sadire man sana pagpapahigdaon sa kababaan nin kapangyarihan.
11 Kumbaya, Ako nagtatao sa saindo nin sarong kasugoan na kamo magpaduman sa pag-iriba kaining mga katawohan, asin magsabi sa sainda, na siring sa sakuyang lumang apostol, na an pangaran Peter;
12 Maniwala sa pangaran nin Kagurangnan na si Jesus, na yaon kaidto sa kinaban, asin mag-aabot, an kapinunan asin an katapusan;
13 Magsolsol asin magpabunyag sa pangaran ni JesuCristo, na uyon sa banal na kasugoan, para sa kapatawaran nin mga kasalan;
14 Asin an siisay man na naggibo kaini makakaresibe nin pabuya kan Banal na Espiritu, sa paagi nin pagpapatong nin mga kamot kan mga elders kan simbahan.
15 Asin giraray, katotohanan Ako nagsasabi sa saindo, na an siisay man na magbabawal sa pag-agom iyo an bakong ordinado nin Diyos, nin huli ta an pag-agom iyo an pinag-ordina nin Diyos para sa tawo.
16 Kumbaya, ini uyon sa ley na siya dapat igwa nin sarong agom, asin sindang duwa magigin sarong laman, asin an gabos na tanganin baya an kinaban puwedeng manimbagan sa katapusan kaining pagkalalang;
17 Asin na ini baya mapupuwedeng mapano na igawang sukol nin tawo, uyon sa saiyang pagkakalalang bago pa an kinaban pinaghimo.
18 Asin an siisay man na nagbabawal na maglikay sa karne, na an tawo dae dapat na magkakakan kaini, ini dae pinag-ordina nin Diyos;
19 Nin huli ta, hilnga, an mga hayop kan kadagaan asin mga gamgam sa kahanginan, asin idtong nagluluwas sa daga, ini pinag-ordina para magamit nin tawo para sa pagkakan asin para sa pagyamit, asin na tangani na siya puwedeng magkakaigwa nin abunda.
20 Pero ini dae pinagtao na tangani an sarong tawo dapat na mangaputan na mas labaw pa sa iba, kumbaya an kinaban yaon sa pagkakasala.
21 Asin herak man sa tawo na nagpapabulos nin dugo o saindang pinagbasang-basang an laman asin sa mayong kamanungdanan.
22 Asin giraray, katotohanan Ako nagsasabi sa saindo, na an Ake nin Tawo dae maabot sa pagkatawo nin sarong babae, ni arog sa sarong tawo na nagbibiyahe sa kinaban.
23 Kumbaya, dae magpadaya, kundi magpadagos sa pagpapanindugan, magtangad sa mga kalangitan na pagyuyugyugon, asin sa kinaban na mangungubog-kubog asin nagsasayasay na siring sa sarong burat na tawo, asin an mga lambak pagpapaitaason, asin an mga kabukidan hihimoon na pagpapaibabaon, asin an mga bako-bakong mga lugar pagpapatagon--- asin an gabos na ini iyo sa panahon na an anghel magpapatanog na kan saiyang trumpeta.
24 Pero bago pa man an dakulang aldaw nin Kagurangnan mag-abot, si Jacob mag-uusbong sa kaparangan, asin an mga Lamanita mamumurak na siring sa rosa.
25 An Sion mag-uusbong sa ibabaw nin mga burokid-bukid asin mag-oorogma sa ibabaw nin mga kabukidan, asin pagtitiriponon na magkasararo duman sa lugar na Ako an nagtukdo.
26 Hilnga, Ako nagsasabi sa saindo, maglakaw kamo siring na Ako an nagsugo saindo; magsolsol kan gabos nindong mga kasalan; maghagad asin kamo pagtataw-anan; magtuktok asin ini pagbubuksan sa saindo.
27 Hilnga, Ako maglalakaw sa enotan nindo asin yaon sa saindong hurihan; asin Ako magigin yaon sa saindong katahawan, asin kamo dae nanggad mapagbasang-basang.
28 Hilnga, Ako si JesuCristo, asin Ako maabot nin hidali. Arog kaini. Amen