Tuesday, April 17, 2007

SEKSYON 29

Kapahayagan na ipinagtao sa paagi ni Joseph Smith an Propeta, sa atubangan nin anom na mga elders, sa Fayette, New York, Septiyembre 1830. HS 1:111-115. Ining kapahayagan na ipinagtao nagkapirang aldaw bago pa an kumperensiya na magpopoon sa Septiyembre 26, 1830.

*******

1-8, Si Cristo magtitiripon kan saiyang mga pinili; 9-11, An Saiyang pag-abot iyo an maggagabay sa Milenyo; 12-13, An Dose iyo an maghuhukom kan bilog na Israel; 14-21, Mga senyales, mga salot, asin mga kalipungawan iyo an mangengenot sa Ikaduwang Pag-aabot; 22-28, An huring pagkabuhay-liwat asin an pinakahuring paghuhukom iyo an magsusunod sa Milenyo; 29-35, an gabos na mga bagay espirituwa para sa Kagurangnan; 36-39, An diyablo asin an saiyang mga pangon pinaghulog gikan sa langit tanganing magtentar sa tawo; 40-45, an Pagkahulog asin pagbayad-sala iyo an magdadara nin kaligtasan; 46-50, an saradit na mga kaarakian pinagturubos sa paagi nin pagbayad-sala.

*******

MAGHINANYOG sa boses ni JesuCristo, an saindong Paratubos, an Banal na Ako Baya, na an takyag nin pagkaherak iyo an nabayad para sa saindong mga kasalan;

2 Na iyo an magtitiripon kan saiyang mga katawohan na siring sa sarong guna na pinagtitiripon an saiyang mga siwo sa irarom kan saiyang mga pakpak, siring sa kadakol na magdadangog sa sakuyang boses asin magpakumbaba kan saindang mga sadire sa atubangan ko, asin mag-apud sa sakuya na igwang marig-on na pangadyeon.

3 Hilnga, katotohanan, katotohanan, Ako nagsasabi sa saindo, na sa oras na ini an saindong mga kasalan pinagpatawad na sa saindo, kun kaya kamo nagresibe kan mga bagay na ini; pero giromdoma baya na dae na kamo dapat na magkasala pa, na baka baya an mga katibaadan mag-aabot sa saindo.

4 Katotohanan, Ako nagsasabi sa saindo na kamo pinagpili na pinalaen sa kinaban tanganing magdedeklara kan sakuyang ebanghelyo na may tunog nin pagka-ogma, siring sa boses nin sarong tambuli.

5 Ipag-itaas an saindong mga puso asin magin maogma, nin huli ta Ako yaon sa saindong katahawan, asin Ako an saindong Tagapagtahaw sa Ama asin ini yaon sa saiyang marahayon na kagustuhan na ipagtatao sa saindo an kahadean.

6 Asin, siring na ini nakasurat--- An anuman na saindong hahagadon na may pagtubod, bilang nagkasararo sa pangadyeon uyon sa sakuyang kasugoan, kamo makakaresibe.

7 Asin kamo pinapangapudan na darahong mangyari an pagtitiripon-tipon kan sakuyang mga pinili; nin huli ta an sakuyang mga pinili nagdadangog kan sakuyang boses asin dae pinapatagas an saindang mga puso;

8 Kun saen an dekrito nag-abot na gikan sa Ama na sinda pagtitiriponon sa sarong lugar sa lalawgon kaining kadagaan, tanganing pag-andamon an saindang mga puso asin magin handa sa gabos na mga bagay laban sa aldaw kun soarin an pagsasakit asin kalipungawan ipagpapadara pasiring sa mga mararaot.

9 Nin huli ta an oras haranihon na asin an aldaw sa dae mahaloy maabot na kun soarin an kinaban hinog na; asin an gabos na mapang-abaw-abaw asin sinda na naggigibo nin mararaot magigin siring sa panggatong; asin Ako an magsusulo sa sainda, nagsabi an Kagurangnan nin mga Hukbo, na tanganing an karaotan dae nanggad managboan sa ibabaw nin kinaban;

10 Nin huli ta an oras haranihon na, asin idtong mga pinagsasabi kan sakuyang mga apostoles kaipuhan na magka-urutob; nin huli ta habang sinda nagtataram iyo lugod ini an maabot na mangyayari;

11 Nin huli ta Ako magpapahayag kan sakuyang sadire gikan sa langit na igwang kapangyarihan asin dakulang kamurawayan, na pag-iriba an gabos na mga hukbo kaini, asin mag-eerok sa pagkamatanos kairiba an mga tawo sa kinaban nin sanribong mga taon, asin an mga mararaot dae makakatagal.

12 Asin giraray, katotohanan, katotohanan, Ako nagsasabi sa saindo, asin ini nagluwas na sarong pusog na dekrito, sa paagi nin kagustuhan kan Ama, na an sakuyang mga apostoles, an Dose na kairiba ko sa sakuyang ministeryo sa Jerusalem, iyo an magtitindog sa sakuyang toong kamot sa aldaw kan sakuyang pag-abot sa sarong harigi nin kalayo, bilang nababadoan nin mga roba nin pagkamatanos, na may mga korona sa ibabaw kan saindang mga payo, sa kamurawayan na siring sa sakuya, tanganing maghuhukom sa bilog na harong nin Israel, maging siring sa kadakol na nagmomoot sakuya asin nagsunod sa sakuyang mga kasugoan, asin mayong iba.

13 Nin huli ta sarong tambuli an magtutunog nin halawig asin makusugon, magin siring sa ibabaw nin Bukid Sinai, asin an bilog na kinaban magyuyogyog, asin sinda mag-aarabot--- iyo, maski an mga gandan na nagkagaradan na nin huli sako, tanganing magresibe nin sarong korona nin pagkamatanos, asin pagbabadoan kaini, na siring sa sakuya man, tanganing magin kaiba ko, na kami magin saro.

14 Pero, hilnga, Ako nagsasabi sa saindo na bago pa man ining dakulang aldaw mag-aabot an saldang magdidiklom, asin an bulan magigin kulay dugo, asin an mga bitoon magkakahurulog gikan sa langit, asin magkakaigwa nin kadakul na senyales sa ibabaw nin langit asin sa kinaban sa ibaba;

15 Asin magkakaigwa nin pagtatangis asin pag-uurungulan sa pag-irib kan mga hukbo nin mga tawo;

16 Asin magkakaigwa nin sarong dakulaon na ipo-ipo na ipinadara tanganing destrosohon an mga pananom kan kinaban.

17 Asin ini mangyayaring maglilipas, nin huli sa karaotan nin kinaban, na Ako magbabalos laban sa mga mararaot, nin huli ta sinda habong magsolsol; nin huli ta an kopa nin sakuyang kaanggutan pano na; nin huli ta hilnga, an sakuyang dugo dae makakapaglinig sainda kun sinda dae magdadangog sakuya.

18 Kumbaya, Ako an Kagurangnang Diyos magpapadara nin mga langaw sa ibabaw kan lalawgon nin kinaban, na iyo an mamumugol sa mga nag-eerok kaini, asin iyo an magkakakan kan saindang mga laman, asin magkakausa na an mga ulod magkakaramang paluwas sainda;

19 Asin an saindang mga dila magtataragas na sinda dae makakapagtaram laban sakuya; asin an saindang mga laman magkakaharaklas gikan sa saindang mga tulang, asin an saindang mga mata magkakahurulwa gikan sa saindang kinamumugtakan;

20 Asin ini mangyayaring maglilipas na an mga hayop sa kakahuyan asin an mga gamgam nin kalangitan iyo an magkakakan sainda.

21 Asin an dakula asin makangorongirhat na simbahan, na iyo an patotot kan bilog na kinaban, iyo an pagrurumpagon sa paagi nin nag-aagabaab na kalayo, na uyon sa pinagtaram kan nguso ni Ezekiel an propeta, na iyo an nagtaram kaining mga bagay, na dae pa nakaaging maglipas pero seguradong mangyayari, habang Ako nabubuhay, nin huli ta an kangirhatan dae maghahade.

22 Asin giraray, katotohanan, katotohanan, Ako nagsasabi sa saindo na kun soarin an sanribong taon magtapos na, asin an mga tawo nagpopoon na naman na isikwal an saindang Diyos, nanggad sakuyang paliligtason an kinaban pero sa kadikit sanang panahon;

23 Asin an katapusan mag-aabot, asin an langit asin an kinaban matutunaw asin mapapara, asin magkakaigwa nin sarong bagong langit asin sarong bagong kinaban.

24 Nin huli ta an gabos na lumang mga bagay malipas na, asin an gabos na mga bagay magigin bag-o, magin an langit asin daga, asin an gabos na kabilugan kaini, pareho sa mga tawo asin mga hayop, an mga gamgam sa kalangitan, asin an mga isda nin dagat.

25 Asin mayo ni sarong buhok, ni katiting, an mawawara, nin huli ta iyo ini an kagibohan kan sakuyang kamot.

26 Pero, hilnga, katotohanan Ako nagsasabi sa saindo, bago pa man an kinaban maglilipas, si Miguel, an sakuyang arkanghel, magpapatunog kan saiyang tambuli, asin pagkatapos an gabos na mga gadan magigimata, nin huli ta an saindang mga lubungan magkakaburuksan, asin sinda magruruluwas--- iyo, magin an gabos.

27 Asin an mga matatanos pagtitiriponon sa sakuyang toong kamot pasiring sa daeng kasagkorang buhay; asin an mga mararaot sa sakuyang walang kamot na Ako masusupog na akoon sa atubangan nin Ama;

28 Kumbaya Ako magsasabi sa sainda--- Maghale kamo sa atubangan ko, kamong pinagsumpa, pasiring sa daeng katapusan na kalayo, na pinaghanda para sa diyablo asin sa saiyang mga anghel.

29 Asin ngonyan, hilnga, Ako nagsasabi sa saindo, na mayo sa anuman na panahon na Ako nagdeklara sa sakuyang sadireng nguso na sinda dapat na makabalik, nin huli ta kun saen Ako sinda dae makakadulok, nin huli ta sinda mayong kapangyarihan.

30 Pero giromdoma na an bilog kong mga paghuhukom dae ipinagtatao sa mga tawo; asin habang an mga tataramon nagluluwas sa sakuyang nguso magin idto baga magkaka-urutob, na an enot magigin huri, asin an huri magigin enot sa gabos na mga bagay sa arin man na sakuyang piglalang sa tataramon kan sakuyang kapangyarihan, na iyo an kapangyarihan kan sakuyang Espiritu.

31 Nin huli ta sa kapangyarihan kan sakuyang Espiritu pinaglalang ko sinda; iyo, an gabos na mga bagay pareho sa espirituwal asin temporal---

32 Enot sa espirituwal, ikaduwa sa temporal, na iyo an kapinunan kan sakuyang gibo; asin giraray, enot sa temporal, asin ikaduwa sa espirituwal, na iyo an huri kan sakuyang gibo---

33 Nagtataram sa saindo na tanganing kamo natural na makakasabot; pero para sa sakuya an sakuyang mga gibo mayo nin katapusan, ni kapinunan; pero ini ipinagtatao sa saindo na tanganing kamo makakasabot, nin huli ta kamo naghagad kaini sakuya asin Ako nagtugot.

34 Kumbaya, katotohanan Ako nagsasabi sa saindo na gabos na bagay para sakuya espirituwal, asin bakong sa arin na panahon na Ako nagtao saindo nin sarong ley na temporal; ni siisay na tawo, ni kaarakian nin mga tawo; ni si Adan, an saindong ama, na sakuyang pinaglalang.

35 Hilnga, Ako nagtao sa saiya na siya magin sarong ahente sa saiyang sadire; asin Ako nagtao sa saiya nin kasugoan, pero mayong temporal na kasugoan na sakuyang ipinagtao sa saiya, nin huli ta an sakuyang mga kasugoan anas espirituwal; sinda bakong natural o temporal, ni karnal o sensuwal.

36 Asin ini nangyaring naglipas na si Adan, na pinagtentaran kan diyablo--- nin huli ta, hilnga, an diyablo naki-atubang ki Adan, nin huli ta siya nagrebelde laban sakuya, na nagsasabi, Itao mo sakuya an saimong honra, na iyo an sakuyang kapangyarihan; asin man an ikatulong parte kan mga hukbo nin langit nag-iriba saiya na paharayo gikan sakuya nin huli kan saindang libreng pagpili;

37 Asin sinda pinaghulog pababa, asin kaya nagkaigwa nin diyablo asin an saiyng mga anghel;

38 Asin, hilnga, igwa nin sarong lugar na piang-andam para sainda magpoon pa sa kapinunan, na an lugar na ini iyo an impiyerno.

39 Asin ini kaipuhang gayo na mangyari na an diyablo iyo dapat na magtentar sa mga kaarakian nin mga tawo, o sinda magin bakong mga ahente sa saindang mga sadire; nin huli ta kun sinda dae magkaigwa nin kapaitan sinda dae man magkakaigwa nin kahamisan---

40 Kumbaya, ini nangyaring naglipas na an diyablo nagtentar ki Adan, asin siya nagkakan sa pinagpangalad na prutas asin nagkasala sa kasugoan, na kun saen siya nagin yaon sa irarom nin kagustuhan kan diyablo, nin huli ta siya nagsuko sa tentasyon.

41 Kumbaya, Ako, an Kagurangnang Diyos, nagkausa na siya dapat pagpahaleon sa Hardin nin Eden, gikan sa sakuyang atubangan, nin huli kan saiyang pagkasala, na kun saen siya nagin gadan sa espirituwal, na iyo an enot na kagadanan, magin arog sa kagadanan na iyo an huring kagadanan, na iyo ngani an espirituwal, na ipagpapaabot sa mga mararaot kun soarin Ako magsasabi: Magharale, kamo na pinagsumpa.

42 Pero, hilnga, Ako nagsasabi sa saindo na Ako, an Kagurangnang Diyos, nagtao ki Adan asin sa saiyang pisog, na sinda dae magkakagaradan na arog sa temporal na kagadanan, sagkod na Ako, an Kagurangnang Diyos, magpapadara nin mga anghel tanganing ideklara sa sainda nin pagsosolsol asin an pagtutubos, sa paagi nin pagtubod sa pangaran kan sakuyang Bugtong na Pinagpiling Akeng Lalake.

43 Asin kaya naggibo Ako, an Kagurangnang Diyos, nagtao sa tawo kan mga aldaw kan saiyang probasyon--- na sa paagi kan saiyang natural na kagadanan siya puwedeng pagbubuhayon sa immortalidad pasiring sa daeng kasagkorang buhay, magin siring sa kadakol na puwedeng magtutubod;

44 Asin sinda na dae magtutubod mapasiring sa daeng kasagkoran na kondenasyon; nin huli ta sinda dae matutubos gikan sa saindang espirituwal na pagkahulog, nin huli ta sinda dae nagsosolsol;

45 Nin huli ta sinda nagmomoot sa kadikloman kesa sa liwanag, asin an saindang mga gibo mararaot, asin sinda nagresibe kan saindang mga suweldo sa saiya na sinda naglista na magsusunod.

46 Pero hilnga, Ako nagsasabi sa saindo, na an saradit na mga kaarakian pinagtubos na gikan pa sa pundasyon kan kinaban sa paagi kan sakuyang Bugtong na Pinagpili;

47 Kumbaya, sinda dae makakasala, nin huli ta an kapangyarihan dae ipinagtao ki Satanas para tentaran an mga saradit na kaarakian, sagkod na sinda magpoon na magkaigwa nin panimbagan sa atubangan ko;

48 Nin huli ta ini ipinagtao sa sainda na magin siring na Ako nagugusto, na uyon sa sakuyang sadireng kaogmahan, na an darakulang mga bagay mapupuwedeng paghahagadon sa mga kamot kan saindang mga ama.

49 Asin, giraray, Ako nagsasabi sa saindo, na an siisay man na igwang kaaraman, bako daw na sakuyang pinagsugo na magsosolsol?

50 Asin siya na mayong pagkasabot, ini magpapasakuya na gibohon uyon sa nasusurat. Asin ngonyan Ako mayong maideklara pa sa saindo sa panahon na ini. Amen.